.

2008. február 9., szombat

Tisztelt paranojás hülyék ...

... kezdte levelét B, amikor megkértem, hogy az egyetem nevében kérvényezzen nekem sürgősségi interjút az amerikai vízumhoz. Az úgy volt, hogy január elején kaptam egy emilt, hogy elfogadták az előadásom egy február legvégén lévő San Diegoi konferenciára, meg amúgy is szerettünk volna elmenni New Yorkba a februári szünetben. Az internet megmondta, hogy az amerikai vízumhoz interjú kell, és hogy ameddig ellátnak, vagyis 6 hétig, egyáltalán nincs szabad időpont. Ha infora van szükséged, hívd az emeltdíjas számukat, ami nem csak az összes munkahelyen van letiltva, hanem az otthoni telefonszolgáltatónk területéről sem hívható. Najó, ha alaposabban utánanézel megtudod, hogy van egy másik számuk is, ahol hitelkártyával lehet fizetni, és már kifejezetten örülsz, amikor végre 400 forintos percdíjért hallgathatod a fürelízt. A telefonos bácsi nagyon készséges, és azt javasolja, hogy emilen kérj sürgősségi időpontot, és csatolj egy levelet a munkahelyedtől, hogy ez miért nagyon fontos. Szóval ezért írt B, és bár a paranojás hülyéket végül kihagyta, a kérvényt elutasították.

Nem részletezem tovább, Torontoban lehetetlenség vízumidőpontot kapni még akkor is, ha egy éved van rá. Csakúgy, mint a többi városban, a két szélső, Vancouver és Halifax kivételével. Szóval irány Halifax!
És itt jön a hepiend: hétfő du elrepültem H-be, youth hostelben aludtam, életemben először idegenekkel együtt (iparművészetis csajok, vicces volt). Kedd délelőt az Atlanti-óceán csatornapartján elsétáltam a konzulátusra telefon nélkül ezer dokumentummal egy zsebretehető szatyorban (elektromos készüléket és táskát nem lehet bevinni a konzulátus területére, és nem is őrzik meg), és pikkpakk megkaptam a vízumot. Délután keresztül-kasul besétáltam Halifaxot, és amikor már minden utcát ismertem, kávéztam egyet a vízparton, ami gyönyörű volt a hóesésben.
(Lopott képek)

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

...és hol volt közben a telefonod :-)?
(Nyuny)

fadorcsi írta...

mar kezdtem megijedni, h megse jottok? deigen :)

Platyp írta...

En anno 10 hetet varakoztam Torontoba,
es akkor mar terveztek, hogy 6 hetre leviszik a varakozasi idot, ami ezek szerint sikerult is :-).
Viszont egy kollegam megszivta, O mar nem tudta kivarni a 10 hetet, es jelentkezett Vancouverbe, ahol is mondtak neki, hogy otthon vagy Ontarioban kene jelentkeznie!
(Ottawaban 8 het volt akkor.)
Azaz befizethet, de elofordulhat, hogy
azt mondjak hogy nem itt illetekes...
De aztan ott mar nem szivattak ezzel.

írta...

A telefonom es a tobbi cuccom a szalloban volt. Nemtom micsinaltam volna, ha csak egy napra megyek, ugyanis Eszak-Amerikaban tabu a csomagmegorzo (bar mint Saresszel tapasztaltuk Europaban is bajos a helyzet).

A "csak" 6 hetes varakozasi idorol annyit, hogy nem ismerek olyat, aki mar latott volna Torontoban szabad idopontot. Az ujakat veletlenszeru napszakban osztjak, es vsz a dorzsolt vizumugynokok csapnak le rajuk.