.

2008. március 10., hétfő

San Diego

Amikor a torontói hóesésből megérkeztem San Diegoba, pulcsiban megvacsiztam az udvaron, és úsztam egyet a nyitott medencében, hihetetlenül melegnek éreztem az időt. Miután másnap Mexikóban fejkendőben 30 faktoros krém alatt egy óra alatt napszúrást kaptam, este ugyanez az idő már kellemesen hűvösnek tűnt.

Tijuana
A San Diegoi tömegközlekedéssel a szállodától egy óra a mexikói határ, ahonnan 10 perc séta Tijuana belvárosa. A turistáknak csak a bóvlira szakosodott főutcát
és a még érdektelenebb újvárost ajánlják. A két helyen összesen egyetlen érdekes dolog van (azon kívül persze, hogy ez ember érezhetően egy másik kontinensen van), a Jai Alai stadion. Ez egy labdajátéknak a neve, amit a szobor kezében látható ütővel játszanak:
Mire egy tényleg hangulatos részre értem,
már olyan régen lejöttem a turistatérképről, hogy nem merészkedtem fel a hegyre.

Kérdés: miért van tele Tijuana bogarakkal?
Jól emlékszem, hogy kb tíz éve újrakezdték gyártani Mexikóban?

Amúgy végig nem esett le, hogy ez a Manu Chao által megénekelt Welcome to Tijiuana, Tekila, Sexo y Marihuana, csak a Dó hívta fel rá utólag a figyelmemet. Egyébként megnézhettem volna Tijuanat erről az oldaláról is, mert Martín, a mexikói szállodásfiú hívott bulizni utolsó este, de ehhez nem voltam elég vagány. Pedig azt is elmesélte, hogy amikor Manu Chao San Diegoban koncertezik, akkor ő is Tijuanában bulizik utána.

San Diego

San Diegoból az előadótermeken kívül legtöbbet ezt láttam (a szobám ablakából):
Utsó délután azért sikerült ellógni a Csendes-óceán partján fekvő belvárosba.
Sajnos épp felhős volt az idő, de azért átkompoztam a Coronado félszigetre.
A legnagyobb élmény a biciklizés volt (amit Torontóban a jég miatt nem lehet), persze a látvánnyal együtt. A Coronado híd:
és a golfpálya:
A felhők miatt a híres naplementéből is kimaradtam, de azért így is szép volt sötétben a visszaút:

Epilógus:


Amióta visszajöttem Torontóba majdnem minden nap esett a hó. A két hájlájt a mennydörgéses hóvihar, és a két napig tartó folyamatos hóesés volt.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hú, ismét mennyi esemény pár nap alatt! Mintha közben nem is lett volna konferencia! Szóval, elég vagány volt ez külön bulizás nélkül is :-)

Tamas írta...

Nem viselt meg a gyors valtas a nyarbol a telbe?

írta...

Aszittem nagyon durva lesz, de rogton visszaszoktam. Meg egy honap es itt a tavasz (vagyis megyunk haza).

Tamas írta...

Es lesz meg addig gyerekeknek szolo feladvany?

írta...

Lesz!