.

2008. augusztus 6., szerda

A szexizmus gyökerei

- 62-es rugdalózót keresek.
- Kisfiú? - kérdezi az eladó Sárusra, akinek nagyon jól áll a rajta lévő türkizzöld body.
- Kislány, de nem csak rózsaszínt hord.
- Azért kéket ugye nem?

Természetesen rózsaszínt vettem, és ezt már akkor is tudtam, amikor beléptem a boltba. És nemcsak azért, mert Sárusnak nagyon jól áll a rózsaszín, hanem mert addigra már megtanultam, hogy a csecsemők kódolva vannak: a fiúk világoskék, a lányok rózsaszín ruhát hordanak. Szóval beálltam a sorba, és ezáltal én is segítek fenntartani ezt a sztereotíp és uncsi módit. Azért a gyönyörű világoskék ruháinkat nem ássuk el a szekrény mélyére, de biztos, ami biztos, felveszünk hozzájuk vmi rózsaszín kiegészítőt.

3 megjegyzés:

Vera írta...

Pedig milyen vagány volt a kislány a markolós cuccban! :)

írta...

Azt sajnos már kinőtte. Közben viszont belenőtt a kalózosba, az se semmi!

írta...

Pontosabban kalózos-halálfejes, majd figyeljétek a képeket a blogon!