.

2009. október 9., péntek

Miket mond

Amióta Torontóban vagyunk, Sárus beszédje hatalmasat fejlődött (és most nem a kétszavas hái és bábá angol szókincsére gondolok). Miután minden számára érdekes főnevet megtanult, elkezdte nyomni az igéket és egy-két névmást, pl. abbó (abból a pohárból szeretnék inni), enyém (tied :) ). Kétszavas "mondatokat" is mond, pl. mó fa (mókus van a fán), ka hoppá (útközben eldobtam a karkötőmet, uh. forduljunk vissza, és keressük meg).

Nevek
Minden nevet azonnal megjegyez. Múltkor Zsuzsi volt nálunk, Sárus nagyjából akkor ismerte meg. Este kérdeztem, hogy ki volt ma nálunk, és egy kis magyarázat után Sárus közölte, hogy Zsu. Saját magát -nak hívja, rejtély, hogy a rengeteg Csillagmanó és Babulina közül hogyan bogozta ki a nevét.

Szótagok

Mint tudjuk, minden nyelvben az ősi, alapvető szavak egyszótagosak. Így van ez Sárusnál is, mert ahogy egy szót elkezd használni, azon ritkán változtat. A kaják nagyjából egyszótagosak, de tökéletesen mondja, hogy lépcső. A létfontosságú banán az ba, de a kevésbé alapvető banánhéj az héja.

Beszéd és Haspókság
Amióta beszél, Sárus végképp átvette az irányítást. Például elég uncsinak találta, hogy bizonyos étkezésekkor csak bizonyos fajta kajákat eszünk, de most már szerencsére sikerül egy kis változatosságot vinnie a menükbe: a reggelit egy kis répával bolondítja meg, uzsira paradicsomot kér Cheeriozzal, a vacsihoz pedig banánt.

Stílus
Sárus bizonyos dolgokat már többféleképpen is ki tud fejezni. Ha vicces kedvében van, akkor a mamát Jéka-nak hívja, ha választékos akar lenni, akkor hama helyett azt mondja, hogy enni. Ha azt szeretné, hogy a Baba üljön le mellé enni, akkor vagy azt mondja, hogy Baba szé(k), vagy azt, hogy Baba csü(ccs), elköszönni pedig négyféleképpen szokott: pápá, bábá, szia vagy csá.

10 megjegyzés:

Elektra írta...

"Saját magát Sá-nak hívja, rejtély, hogy a rengeteg Csillagmanó és Babulina közül hogyan bogozta ki a nevét."

:)))))))))))))))))))

Elektra írta...

egyébként ez a Sá nagyon jó, megtarthatjuk

Krisz írta...

Ez nagyon aranyos!!
A "csá" meg nagyon laza :)

Piroska írta...

Nem is Jékát mond, hanem Rékát, bár igaz, hogy van egy kis lágyság a "r" hangban (de szerintem inkább legyen, mint hrhrhraccsoljon)

Piroska írta...

Ja, és még sok példát tudok két szótagra: Maaci (azaz Marci), séta, kapu(cni), enni, inni, ágya(m), szemé(t), váo, váo ma(r)ko(lógép), cica, ...
de több szótagra is, pl repü(l)ő, miáááo ...
A "Váo" a vau-vau inteligens változata, azaz mivel sokféle kutyaugatást hall, rájőtt, hogy egyáltalán nem olyan egyszerű ezt utánozni, ezért sokat kísérletezik vele - csakúgy szórakozásból, főleg, ha kocsiban ül, akkor jó hangosan próbálgatja, különböző hangfekvésben, ütemben és hangerővel:-)

PI írta...

Szia!
Milyen érdekes, a kislányom is Sára,(6 éves) a kisfiam Máté aki 4 múlt pedig dobolni tanul. Van itthon egy gyermek BASIX dobszettje, jár hozzá hétfőként egy dobtanár:)

Barna írta...

en sokszor hivtam Sa'-nak,
bar annyira nem valoszinu, hogy az jott most hirtelen elo

írta...

PI, nekem a Mate az abszolut kedvenc fiunevem, szoval remelem, hogy nekunk is lesz egy Matenk, es akkor majd bulizhatnak egyutt a gyerekeink. Hogy talaltal a blogunkra?

PI írta...

Oké, benne vagyok:)
A blogodra úgy találtam, hogy a google-ba beírtam, hogy dobszóló. Ugyanis annyira szeret dobolni a Máté, hogy ilyeneket is kell neki mutatnom.És találatként bejött a blogod is. Mivel én is írok blogot, illetve adott volt a Sára és a dobolás téma, gondoltam írok Neked.
Most már fel is íratkoztam hozzád:)

PI írta...

Ja, és még látom, a lányod tisztaságmániás:D
Nem semmi:)
Mutasd meg neki a blogomat:D